Contact Timeline #351
Unanswered
ux-fran
asked this question in
Component suggestions
Replies: 3 comments
-
Research nov 2024Gekeken in diverse files van Amsterdam, DSO, Open formulieren, Open Gemeenten, Gemeente Rotterdam, RVO, Gemeente Utrecht en daar verder iets vergelijkbaars gevonden. Heb ik wat gemist of weet jij (de lezer) misschien nog een organisatie of andere gemeente met een vergelijkbaar component, vul gerust aan! |
Beta Was this translation helpful? Give feedback.
0 replies
-
Beta Was this translation helpful? Give feedback.
0 replies
-
Beta Was this translation helpful? Give feedback.
0 replies
Sign up for free
to join this conversation on GitHub.
Already have an account?
Sign in to comment
-
We willen graag meer leren over de Contact Timeline component. In welke vorm, of vormen, wordt deze momenteel ingezet en toegepast binnen jouw organisatie?
Deel hieronder een link naar Figma, Storybook, Github of screenshots. Met deze informatie kunnen we bewijzen dat de component onderdeel moet worden van de NL Design System component library.
Daarnaast wordt het delen van onderzoek gewaardeerd. Dus heb je zelf onderzoek gedaan en zijn er inzichten voor dit component? Dan horen we dit ook graag!
Link naar bericht in Slack
Naam
Contact Timeline
Doel
Een Contact Timeline is een visuele weergave van de interacties (of contactmomenten) tussen een gebruiker en de gemeente. Het stelt de gebruiker in staat om snel en eenvoudig de geschiedenis van hun contactmomenten met een medewerker te begrijpen en te doorlopen.
Onderzoek
Generieke Services schetsboek - Gemeente Den Haag
In dit Figma schetsboek is inspiratie en schetsen te vinden die het ontwerpproces van de Contact Timeline component weergeven. Het bevat verschillende use cases, zoals 'contact button', ‘reactie medewerker’ en ‘verstreken deadline’.
Generieke Services onderzoek - Gemeente Den Haag
In Figma is informatie verzameld vanuit verschillende organisaties, die inzichten bieden in manieren van notificeren. Dit omvat onder andere hoe een ‘contactmoment’ (oftewel de Contact Timeline component) technisch geïmplementeerd.
Generieke Services concept - Gemeente Den Haag
In Figma is uitgebreide informatie beschikbaar over het contactmoment: hoe deze eruitziet, hoe deze werkt, en verschillende scenario’s waarin de Contact Timeline component wordt gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan de inhoud van de Contact Timeline, en waar deze zich bevindt in de 'Mijn omgeving'.
Rapport Generieke Services 2023 - Gemeente Den Haag (PDF, 9 MB)
Uit dit gebruikersonderzoek blijkt dat de Contact Timeline goed functioneert. Enkele inzichten:
Onderzoek Generieke Services - Miro
Miro board dat is gebruikt tijdens het gebruikersonderzoek waarin inzichten te vinden zijn over de Action.
Timeline - Ant Design
Timeline component bij Ant Design.
Timeline - Material UI
Timeline component bij Material UI gemaakt in React.
Activity Timeline - Salesforce
Activity Timeline component bij Saleforce Design System.
Beta Was this translation helpful? Give feedback.
All reactions